Placuszki owsiane

RECIPE IN ENGLISH

Jeden z moich ulubionych przepisów.
Placki nadają się zarówno na śniadanie, jak i na przekąskę, którą można zabrać ze sobą z domu. Na dodatek smakują dzieciom 🙂

Składniki (bezglutenowe):

1 jabłko (ja miałam duże, więc dałam połówkę, zamiennie można dać gruszkę) – zetrzeć na grubych oczkach
200 ml płatków owsianych (ja używam płatków PROVENA, bo są dostępne w Carrefourze) – płatki należy zblendować, ale nie na drobny pył
2 czubate łyżki mąki z tapioki (zamiennie skrobi ziemniaczanej)
5g kakao
100-150ml mleka roślinnego lub wody
1 duży dojrzały banan – zmiksowany

Wszystkie składniki wymieszać. Ilość płynu zależy od soczystości owoca, który dodasz. Jeżeli ciasto wyjdzie zbyt rzadkie, można je ratować łyżką mąki ryżowej lub zmielić więcej płatków.

Placki są wilgotne i nie rozpadają się. Można je serwować z dowolnymi dodatkami. Dziś użyłam powideł śliwkowo-figowych.

Te bezglutenowe placki owsiane na zimno też są smaczne!

You may also like...